piątek, 1 lipca 2016

{002} PRZEKLĘTA BOOK TAG

Z serii pierwszych razów na blogu nadszedł czas na "Book Tag". Dziękuję Karć za nominację do PRZEKLĘTA BOOK TAG. Hmmm.. kogo by tu nominować. To może Roberta z Czytanie Moim Tlenem. Tag wydaje się prosty, ale miałam małe problemy z wyborem książek.

MIRIAM
Książka z tajemnicą w roli głównej.

Kiedy pomyślałam o tajemnicy od razu przypomniała mi się książka Kat Zhang "Co ze mnie zostało". Dwie siostry, dwie dusze, jedno ciało. Takich ludzi w tym świecie nazywa się hybrydami i uważa się je za zagrożenie. Dlatego właśnie Eva i Addie ukrywają swoją tajemnicę przed całym światem, nawet rodziną. Książkę dopadłam na Targach Książki w Krakowie i nie żałuję. 



DAVID
Książka, która kryje w sobie bestię.

Jedna z pierwszych powieści, które czytałam. Yann Martel świetnie przedstawia w "Życiu Pi" relację między dzikim zwierzęciem i człowiekiem. Wyobrażacie sobie trafić na środek oceanu w małej łódce? A teraz dodajcie do tego dzikiego tygrysa. Może być bardzo ciekawie. Moja ulubiona "bestia" książkowa. <3





IWAN
Książka o prawdziwej przyjaźni.

Czy są na tym świecie ludzie, którzy nie znają filmu "Nietykalni"? Nie sądzę. Po obejrzeniu od razu zabrałam się do przeszukiwania internetu i oto jest. Znalazłam powieść, na podstawie której został napisany scenariusz. Zdziwiłam się jednak po lekturze, gdyż książka jest raczej uzupełnieniem filmu. Miła niespodzianka. Dla niewtajemniczonych - "Drugi oddech" opowiada historię przyjaźni Philippe'a, francuskiego arystokraty przykutego do wózka oraz Abdela, Algierczyka z marginesu, który zostaje zatrudniony     do opieki nad Philippe'm.

BEN
Książka z odrobiną szaleństwa.

"Marsjanin" bardzo mnie zaskoczył. Nie przepadam za sci-fi i mocną fantastyką, a szczególnie za kosmosem. Jednak humor w tej powieści i cała fabuła są po prostu genialne. A co do mojego wyboru w tej kategorii.. Ktoś kto przeżył kilka lat w samotności na Marsie musi być trochę szalony, nie sądzicie?




VIVIAN
Książka przepełniona magią.

Ta kategoria sprawiła mi najwięcej trudności. W każdej książce znalazłam trochę magii, ale żadna nie krzyczała, że jest przepełniona. Zaczęłam przeglądać Lubimy Czytać i tak wpadłam na "Wybraną", która podbiła moje serce właśnie swoją wersją magii. Kolejna książka z pogranicza fantasy, która mnie zaskakuje. Może jednak przekonam się do tej kategorii?





Jeszcze raz dziękuję za nominację i zapraszam chętnych do wzięcia udziału. Wysyłajcie linki, bo jestem ciekawa waszych odpowiedzi.

2 komentarze:

  1. Muszę kupić Życie Pi. Wszyscy chwalą i nabrałam na nią ochoty. <3

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania!